Długopisy reklamowe a rozpoznawalność marki.

Rozpoznawalność marki to marzenie wielu przedsiębiorców. Dzięki niej firma istnieje w świadomości klientów, którzy widząc lub słysząc o danej marce jednoznacznie kojarzą ją z jakimiś produktami czy usługami. Jednakże na rozpoznawalność marki trzeba odpowiednio pracować, nieraz trwa to latami. Firmy, które są liderami w rankingu najbardziej rozpoznawalnych marek świata to nie są firmy założone wczoraj. To zwykle przedsiębiorstwa z długoletnią tradycją, które z pewnością wydały miliony na reklamę.

Czy więc reklamowanie jest jedynym skutecznym środkiem, żeby nasza marka stała się rozpoznawalna? Z pewnością nie jest jedynym, ale jest bardzo skuteczna. Stąd właśnie bierze się popularność wszelakich gadżetów reklamowych, takich jak koszulki, notesy, teczki czy długopisy reklamowe.

Jak już wspomniano na rozpoznawalność marki trzeba zapracować. Z tego powodu na długopisach reklamowych, koszulkach czy notesach najczęściej pojawiają się elementy identyfikacji wizualnej danej marki, a więc np. logo. Jest bowiem dowiedzione, że przekaz obrazkowy trafia lepiej do świadomości człowieka niż słowo pisane. Z tego powodu przy kształtowaniu rozpoznawalności wizualnej marki tak ogromne znaczenie ma jej logo. Poza tym zwykle da się łatwo nadrukować czy to na koszulce czy na długopisie reklamowym.