Czy tanie długopisy reklamowe nadają się także na prezent?

Wybrać prezent gwiazdkowy to nie lada wyzwanie, tym bardziej, jeśli osoby, która ma być nim obdarowana, właściwie nie znamy. Taka sytuacja zdarza się dosyć często, gdyż popularne są, szczególnie w dużych firmach, imprezy składkowe, na których każdy pracownik kupuje drugiemu jakiś upominek.

O ile jednak z wyborem prezentu dla kolegi czy koleżanki na tym samym szczeblu nie powinno być problemu, o tyle większy kłopot sprawia fakt, że wylosowaną osobą okazuje się nasz przełożony. Co wówczas kupić?

Najlepszym rozwiązaniem zazwyczaj okazuje się kupno markowego długopisu lub pióra. Taki elegancki prezent z pewnością przypadnie do gustu każdemu. Jego podstawową zaletą jest fakt, że jest niesłychanie praktyczny, pasuje więc zarówno jako upominek dla osoby młodszej i starszej, szefa i kogoś z rodziny czy znajomych.

W wielu przypadkach to właśnie długopisy są wybierane częściej niż pióra. Dlaczego? Wiele osób przyzwyczajonych jest do pisania długopisem przede wszystkim dlatego, że jest on łatwiejszy w obsłudze. Można pisać nim pod dowolnym kątem, czego raczej nie można powiedzieć o piórze.

W przypadku pióra, pisać trzeba powoli i starannie, uważając, by nie złamać stalówki. Pospieszne pismo bowiem nie wygląda zbyt estetycznie. W przypadku długopisu, styl i tempo pisania, jak również sposób ułożenia przyboru w ręku, nie mają najmniejszego znaczenia.

Pióro jest jednak wciąż uważane za przedmiot luksusowy, niezwykle zresztą elegancki. Długopis natomiast jest przyborem bardziej uniwersalnym i - co najważniejsze dla wielu osób - na ogół niezwykle tanim.

W tym miejscu należy zastrzec, że w dużej mierze cena uzależniona jest od producenta przyborów do pisania. Im wyższa, tym, prawdopodobnie, lepszej jakości materiałów użyto do produkcji pióra czy długopisu.

Wśród uznanych marek, zajmujących się produkcją takich ekskluzywnych przyborów, wymienia się zazwyczaj kilka tych najbardziej znanych. Na pierwszym miejscu oczywiście wymieniany jest Parker, jako firma najpopularniejsza, z dużą tradycją i renomą.

Oprócz Parkera, często wspomina się także o takich firmach jak Waterman, Duke czy Waldman. Wszyscy ci wymienieni producenci, specjalizują się w produkcji długopisów, ołówków i piór z tak zwanej wyższej półki. O ile bowiem tanie długopisy reklamowe wykonane są zazwyczaj z plastiku bądź niskiej jakości metalu, o tyle te ekskluzywne produkowane są ze złota, srebra, platyny czy stali nierdzewnej. Dodatkowo, wszelkie elementy zdobiące mogą być także wykonane z drogich materiałów i tworzyw.

Wszystko to, wraz z wysokiej jakości tuszem, składa się na cenę, w której dużą rolę odgrywa też nazwa marki. Nieco inaczej jest, gdy wybieramy produkowane masowo, tanie długopisy reklamowe. W tym przypadku jakość materiałów użytych do produkcji nie jest najważniejsza. Liczy się za to ich wygląd, a przede wszystkim jakość nadruku.

Zadaniem takich tanich długopisów reklamowych jest bowiem reklamowanie marki wśród klientów. Jak to możliwe? Otóż każdy długopis firmowy ma nadrukowane logo marki, którą reklamuje. Jeśli jest dobrze widoczne, osoba, która taki tani długopis reklamowy posiada, często zwraca na tę nazwę uwagę.

Po jakimś czasie, nawet nieświadomie, zaczyna markę rozpoznawać i identyfikować się z nią. Dodatkowo, używanie takich długopisów sprawia, że także inne osoby zaczynają zwracać uwagę na logo. Zapamiętują je i - przy zakupach w sklepie - szybciej je wyłapują wśród setek innych. Dlatego też wiele firm chętnie organizuje akcje promocyjne, na których takie gadżety się rozdaje.